Salı, Ocak 18, 2011

Kalburabastı Tatlısı Tarifi


Tatlının tarifini merak eden arkadaşım için özel post hazırladım. Tatlıyı yaptığımdaki post linki  buradan
Benim tarifim çok kolay. Malzemelerde çok basit.

1 paket margarin
1 yemek kaşığı varsa tereyağ
1 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Göz kararı un

Yapılışı:
Margarini fokur fokur kaynatıyoruz ( arkadaşımın kayınvalidesi böyle daha güzel olur demiş, bizde öyle yapıyoruz:)Sırası yok malzemelerin, hepsini güzelce karıştırıp margarini döküyoruz. Ununuda ekleyip, (çok katı olmayacak) yumurtadan biraz küçük parçalar kopartıyoruz. Kalbur varsa kalbur yoksa rendede olur. Yumurta şekli verip bastırıyoruz. Şekillendirdiğimiz hamurları hafif kızarana kadar fırından çıkarmıyoruz.
Şurubu 3 su bardağı şeker ve yine 3 su bardağı suyla yapıyorum.
Fokurdadığında bi kaç damla limon sıkıyorum.
2-3 dk. daha kaynatıp ateşten alıyorum. Şurup ve tatlı orta sıcaklıktayken şurubunu üzerine döküyorum.
Benim tarifim bu.
Çok leziz olduğunun garantisini veriyorum size. Eksik yazdığım yada anlamadığınız bi nokta olursa yorum bırakın. Yapımı çok basit lezzeti olağanüstü bi tarif bu. Deneyin fikir beyan edin bekliyorum. Öpüldünüs. Sevgiler...

2 yorum:

sevda dedi ki...

oncelikle mailimi dikkate alip tarifi yayinladiginiz icin tesekkur ederim cunku bu tarifte tereyag miktari degisiklik gosterebiliyor sizin olculeriniz tam uygun olmus cunku bircok kalbura basti tarifi var oyuzden istedim cok tesekkurler

mimozayım dedi ki...

Rica ederim cnm.